Het Odensehuis Zutphen is, net als alle andere Odensehuizen, een vrijwilligersorganisatie. Het team bestaat uit medewerkers (vrijwilligers), coördinatoren en het bestuur. Alleen de coördinatoren ontvangen een vergoeding voor hun werkzaamheden.
Medewerkers/Vrijwilligers
De medewerkers van het Odensehuis zijn toegewijd en ervaren; menselijkheid en inlevingsvermogen zijn hun belangrijkste eigenschappen. Zij ontvangen de bezoekers en begeleiden de activiteiten. Gedurende de openingstijden zijn er altijd twee medewerkers aanwezig. Het team van medewerkers bestaat uit:
Coördinator
De coördinator van het Odensehuis is Hilde Scholtens. Zij regelt dan alle zaken die nodig zijn om de bezoekers van het Odensehuis tot hun recht te laten komen. Voor alle vragen over het Odensehuis is zij het eerste aanspreekpunt. Hilde wordt bijgestaan door Willemien Hak zij is gespecialiseerd in het ondersteunen van mantelzorgers en werkt vooral op de maandag. Hilde en Willemien zijn bereikbaar via coordinator@odensehuiszutphen.nl en telefonisch op 06 249 543 43. De coördinatoren ontvangen een vergoeding voor hun werkzaamheden. Alle adminstratieve en beheerszaken, zoals verhuur van de ruimtes van de Mariaschool waarin het Odensehuis is gevestigd, worden geregeld door Fred van de Velde. Hij is te bereiken telefonisch via 06-12369816 of verhuur@odenshuiszutphen.nl
Bestuur
Het bestuur van de Stichting Odensehuis is in ontwikkeling na vertrek van een aantal mensen. Hans Derksen heeft Paul Driever opgevolgd als voorzitter. Daarnaast heeft ook Paula Pelgröm afscheid genomen. Fred van de Velde is de penningmeester van de Stichting Odensehuis. We zijn in gesprek met een aantal nieuwe mensen.
Alle bestuursleden wonen in Zutphen en hebben hun sporen verdiend in diverse functies.
Hans Derksen is onder andere actief bij Verbindkracht en Het Gilde. Fred van de Velde is betrokken bij de oprichting van het Ubuntuplein. De bestuursleden ontvangen geen vergoeding voor hun werkzaamheden.